Record Store Day 2014, met Placebo ‘Humpty Dumpty’

Gisteren, zaterdag 19 april was het Record Store Day. Op die dag worden er gewoonlijk een aantal vinyls terug uitgebracht. Op de lijst zag ik dat men de drie vinyls van Marc Moulin’s Placebo opnieuw had uitgebracht. De jazzrock  van Moulin die een zekere verwantschap heeft met Nucleus, Weather Report, en Miles Davis tijdens zijn ‘Bitches Brew’-periode. Ik heb Marc Moulin in 2007 nog mogen meemaken met zijn ‘I Am You’-release in deSingel. Enkele maanden later was deze muzikale reus gestorven. Behalve Placebo, heeft hij ook Telex uit de grond gestamd dat met zijn ‘Disco Moscow’ één van de eerste elektronische hits was.

Ik heb de Lp gekocht ‘Ball Of Eyes’ maar dankzij het cratedigging staan er natuurlijk weer een boel anderen op mijn lijstje.

De winkel waar ik stond was Wally’s Groove World in Antwerpen, waar een techno DJ zijn kunstjes stond te plegen. Nice work btw. Even had ik nog eentje EP van Peter Van Hoesen vast, joepie maar ik had hem domweg teruggestoken. En even later was die verdwenen, in het stapeltje van de man naast mij, pech. Zo gaat dat, ‘cratedigging’ het is een sport.

Later ben ik nog verder getrokken naar Sound Architecture in de Kammenstraat die afgeladen vol stond, en daar viel mijn oog op een paar andere vinyls  van Boards of Canada. Dure tijden dus.

Blijkbaar waren er in de Coffee & Vinyl in de volksstraat in Antwerpen een aantal kleine optredens geweest, maar daar ben ik niet geraakt. Van Chantal Acda en Dag van A Brand. Met dank aan Herman Horsten voor de melding en de foto’s.

10171804_10203679137322682_3249351267074522789_n

Herman Horsten

Anyway

Ook vandaag is er een grote platenbeurs in Trix, daar moet ik ook nog mijn geld laten rollen (misschien).

Hier dus uit ‘Ball Of Eyes’ uit 1971 van Marc Moulin’s Placebo (niet te verwarren met de andere Placebo) ‘Humpty Dumpty’,  Nog steeds ‘keigoed’😉

 

Geef een reactie

