King Sunny Adé And His African Beats ‘Ja Funmi’

king sunny ade

King Sunny Adé And His African Beats ‘Ja Funmi’

Bij het graven in mijn vinyl dook plotseling deze parel op uit 1982, King Sunny Adé And His African Beats ‘Juju Music’ Ik herinner me dat wij (ik en de vrienden) er zo bezeten van waren dat we deze elpee gewoon geregeld meenamen naar diverse party’s om ons toch maar te verzekeren van goede muziek. In die tijd, was dat nog mogelijk😉. Het is was onze eerste ontmoeting met exotische muziek naast Fela Kuti uiteraard. Ik heb al eens Juju gedraaid op deze blog, de eerste blogpost van het jaar 2013, maar toen ik deze vinyl vasthad moest ik er terug een nummer uit posten. Ik heb gewoon het allereerste dat op de vinyl staat hierop gezet, het was waarschijnlijk het eerste wat ik ooit hoorde.

Het was in elk geval geen nummer dat ik voor de tekst gekozen heb😉

Geef een reactie

