Lloyd Ellis, ter herinnering aan mijn vader Karel

Eén van de eerste plaatjes die wij thuis hadden was een EP-tje van de Amerikaanse Jazz gitarist Lloyd Ellis met o.a. het nummer ‘Boogie Blues’. Ik ken de nummers eigenlijk uit mijn hoofd, veel plaatjes zullen we toen niet gehad hebben. Ondanks alle jaren zoeken op het internet bestaat dit nummertje nog steeds niet op een of andere site. Er is ondertussen toch wat info over Lloyd Ellis te vinden, maar het blijft een grote onbekende, en dat terwijl het voor mij zo’n grote aanwezigheid is. Niks op Itunes of Spotify of een ander digitaal kanaal. Zeker nu mijn vader gestorven is, zoek ik er steeds opnieuw naar. Het was één van de eerste plaatjes die ik meenam uit zijn collectie. Het staat ook altijd in het zicht.

Lloyd Ellis

Uiteindelijk heb ik toch een paar nummers op Youtube gevonden van deze uitmuntende Jazz-gitarist. Mijn vader is al een paar jaar geleden gestorven, maar nu pas kan ik deze muzikant laten horen en dat op kerstdag. Wat toch *het* feest van mijn vader was.

Lloyd Ellis ‘Blue Champagne’

Lloyd Ellis ‘Undecided’ uit de LP So Tall/ So Cool/ So There

Info over Lloyd Ellis kan je hier vinden. http://www.hillbilly-music.com/artists/story/index.php?id=14216

Ter nagedachtenis aan mijn vader Karel RIP 2008

Geef een reactie

