Jazz hits uit de sixties ‘Watermelon Man’ Herbie Hencock

Een avondje Bibi in Antwerpen is er verantwoordelijk voor dat ik terug ben gaan graven in de oude jazzy en loungemuziek uit de jaren vijftig-zestig. Ik bedoel niet zozeer de typische bob en cooljazz iconen zoals Sonny Rollins, John Coltrane, Miles Davis, Shelly Manne of Jimmy Guiffry enzo, maar eerder de loungy varianten zoals Martin Denny, Les Baxter, Arthur Lyman en Henry Mancini (later hierover meer)

In mijn zoektocht botste ik op een compilatie-release met Jazz-hits van de zestiger jaren. ‘Golden Age Of American Popular Music – Jazz Hits’ Met andere woorden toen er nog gedanst werd op Jazz en niet enkel met het hoofd op de maat geknikt😉

Een van de eerste tunes die op die release stond was ‘Watermelon Man’ van Herbie Hancock die later een grootheid werd in de funk.

Watermelon Man

en direct een latere versie van Herbie Hancock uit 1974

Een hele evolutie zou ik zeggen.

Geef een reactie

