Lijstje van Katrien bij Eclectro.nl

Voor deze nederlandse blog-site schrijft ondertussen ook een landgenoot; Katrien Schuermans, die ook voor Gonzo (Circus) werkt. Zij mocht dit jaar ook een lijstje posten zoals de andere redacteuren. Het voordeel dat het een belgische is is dat ze ons niet zomaar doorstuurt naar Spotify, een streaming-dienst die nog steeds niet geregeld is in Belgie.

“2010 zal bij mij eeuwig bekend staan als het jaar waarin ik nog nauwelijks naar gitaarmuziek luisterde. Een boude uitspraak voor iemand die ooit zelf nog met een gitaar trachtte de wereld te veroveren en tien jaar geleden nog verkondigde nooit naar dance te luisteren. Mijn top 10 van 2010 ontkracht mijn oogkleppenvisie van jaren terug. Terwijl mijn liefde voor beats helemaal openbloeide tijdens het dubstepjaar 2009, keerde ik het genre de rug toe en zocht het geluk verder in de kruisbestuivende wereld der stevige bassen. Ik beleefde een live-hoogtepunt bij het concert van Plastikman op Pukkelpop. Ik leefde op bij de liquid drum’n bass van landgenoot Netsky. Ik ondekte de wondermooie pracht van Experimedia, een Amerikaans eigenzinnig label dat met releases van Aaron Martin en Piiptsjilling mijn wereld veroverde. Toch zijn het onderstaande artiesten die mij dit jaar hebben versmacht met hun platen. ” sic katrien

Haar keuze is beslist de moeite om te bekijken/ beluisteren.

Allen daarheen dus

Een Reactie op “Lijstje van Katrien bij Eclectro.nl

  1. Bedankt voor de vermelding van Katriens lijst. Je opmerking over Spotify is er 1 die ik me nog niet gerealiseerd had. In Nederland wint Spotify snel terrein, en dan vergeet je weleens dat we meer lezers hebben dan uit het eigen achterland. Is er al iets bekend over wanneer Spotify ook in België beschikbaar komt?

Geef een reactie

