het lijstje van Evad in de Nightcode

Er zijn toch een paar lijstjes die me kunnen beroeren

het eerste is dat van  Evad uit de Nightcode, een lijstje waar ik helemaal mee ben.

http://www.nightcode.be/nl/news/23332_de-eindejaarslijst-van-evad

‘Ik kom meteen to the point: 2010 was een prachtig jaar op muzikaal vlak.  … En er was veel, héél veel. Te veel om hier een ‘top 10’ te geven, maar ik lijst toch graag even de namen op die een blijvende indruk op me hebben nagelaten, de namen die mij persoonlijk het meest beïnvloed hebben.

entropic city

Peter Van Hoesen: We beginnen met een Belg, chauvinistisch maar o zo terecht. Op zijn album ‘Entropic City’ interpreteerde hij techno op een andere en verfrissende manier. Het aantal BPM ging omlaag, er werd ruimte gecreëerd. ‘Entropic City’  Het album van het jaar? Waarschijnlijk wel. Meer dan verdiend werd hij eerder dit jaar ook aangesteld als nieuwe resident in Fuse. ……

Kleine onafhankelijke organisaties: Wat zouden techno en house zijn zonder deze gemotiveerde bende? Het zijn vaak zij “who push things forward” (in het Engels zeggen ze het zo mooi). Bij deze wens ik dan ook de volgende organisaties met heel mijn hart te bedanken voor een prachtig 2010: 54, Meakusma, Technoir, Feiern, Sunday Matinee, Piknik Elektronik, Resonance Ghent… Jullie waren fantastisch!

Geef een reactie

