R.I.P. Captain Beefheart deel 2, Luisteradvies van Kindamuzik

Ik geef het toe, het was mijn held en van alle doden van dit jaar waarschijnlijk een van diegene die me nauw aan mijn hart ligt.
Daarom nog eens de link naar dit in memoriam bij Kindamuzik.
Mijn herinnering was gezeten met de vreemde uitklaphoes van ‘Trout Mask Replica’  op onze schoot, waar we ons vooral vrolijk maakte met die ene die blijkbaar in een gracht zat, maar ook diep onder de indruk met de loeiende stem die volledig akoestisch en acappela heelder nummers wist te brengen. Hij tilde het hele concept ‘pop/ rock’ op een heel ander niveau.
http://www.kindamuzik.net/achtergrond/captain-beefheart/captain-beefheart-herinnerd-op-zeven-manieren/21060/

Captain Beefheart: zeven keer herinnerd Don van Vliet, geboren in 1941 als Don Glen Vliet, artiestennaam Captain Beefheart, overlijdt op 17 december 2010 aan de gevolgen van multiple sclerose. Beefheart maakt platen tot 1982, die hooglijk gewaardeerd worden. Hoewel zijn muziek soms volkomen maf is en zijn teksten ronduit absurd, is zijn oeuvre zo aards als het maar zijn kan. En nog steeds actueel en bestand voor de eeuwigheid. Een luisteradvies als eerbetoon.

Tekst: Ronald Besemer, Lennart van der Burg, Sid Meuris en Emil Peeters

Publicatiedatum: 21 december 2010

Met dank

maar waar is dat cassetje met de hele Beefheart-geschiedenis  nu weer dat ik aan Stefan Kamiel Carlens geleend heb (dat ik opgenomen had van Radio Centraal)

Geef een reactie

