Amatorski en Twitter

Het heeft misschien lang geduurd, maar ook ik ben niet ongevoelig voor de plotse verschijning aan het hemelruim van dit combo, dat wars van alle stijlen en vakjes, hun eigen ding doen en daarvoor beloond worden. Altijd leuk om te merken dat integriteit en eerlijkheid niet steeds afgestraft wordt.

amatorski

foto van Madelien Wagemans

De eerste keer dat ik over hen hoorde of eerder gezegd  las was toen dit combo stoemelings in de Humo’s Rock Rally terecht waren gekomen. Een schare liefhebbers maakte steeds melding via diverse kanalen, en Twitter was misschien hun bekendste kanaal. Ook andere lijnen en linken (bandcamp en de foto’s op facebook) maakten dat deze groep een gezicht en veel belangrijker een geluid kregen.
Het is raar dat zij zo door twitter gesteund werden, wat pleit voor hun persoonlijkheid en kracht, want dat medium is er toch een van snel heen en weer springen en hun muziek is net het omgekeerde. De trage inzichzelf gekeerde, muziek met een herkenbaar breekbare, mooie stem. ‘Traag is mooi’ lijkt hun motto.  Zij stonden in een mum van tijd nr één in de afrekening en begonnen hun triomftocht.

Ook deze middag hoorde ik hen zomaar in de middagprogrammatie bij Studio Brussel, toen viel me te binnen dat dit misschien een nieuwe Spinvis is.

Sorry voor diegene die deze blog Sound & Vision voornamelijk kennen met  aandacht voor elektronische muziek, lijkt dit een zijpas, maar veel minder ver dan je denkt.

Tiens blijkbaar heb ik een onaffe tekst online gezet en hebben een boel mensen die reeds gelezen, mijn excuses

Geef een reactie

