review optreden Autechre in de AB

‘Starlight Space Labschreef een mooi stukje over het optreden van Autechre op Facebook. Hier komt het:

Waarom ik de Morgen nog blijf kopen word me steeds meer een raadsel eigenlijk want van muziek die buiten de lijntjes wil kleuren hebben ze al lang geen verstand meer. Als je schrijft dat Wolf Eyes het slechtste is wat je ooit hebt gehoord ja wat kan je hier nog dan als opmerking over maken ? Dan denk je bij jezelf gewoon ” slaap rustig verder ” en sla je The Wire nog eens open of koop je zoals vandaag buiten de Morgen dan nog maar eens De Standaard maar toch eerst eens stiekem gekeken of er ueberhaupt wel iets over Autechre zou instaan en tot mijn verbazing zelfs een schitterend artikel. Johan Faes van De Standaard schrijft oa. ” Het Britse elektronica-duo Autechre is live nog altijd pure avant-garde : uitdagend, verbluffend en inspirererend. ” en hiermee kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn. Verder een mooie en duidelijke bespreking van het optreden. Niets op aan de merken. Volgens de Morgen kreeg je vooral abstracte ritmes door je strot geramd. Wel ik stel voor dat de Morgen dan volgende keer misschien wel iemand stuurt naar de AB die ” iets ” van elektronica kent maar het is niet de eerste keer hé dat ze de bal totaal misslaan bij de ” zelfverklaarde kwaliteitskrant “. Misschien toch eens meer De Standaard gaan lezen dan De Morgen me dunkt alhoewel ik die collumns van Hugo Camps en Margot Vanderstraeten niet kan missen want die blijven oh zo mooi. Misschien wil Margot volgende keer wel eens een AE verslagje maken want zelfs als ze AE niet goed zou vinden is het toch nog altijd mooier geschreven dan wat Gunter Van Assche hier heeft neergepend.Wat vond ik er nu zelf van ? Wel ik vond het een heerlijk abstract optreden zonder de flow en opbouw die ik eigenlijk toch wel had verwacht maar dit is detail kritiek. Bovendien vind ik AE meer tot hun recht komen in Petrol in Antwerpen waar ik ze 2 jaar geleden een stevige electro set heb weten neerzetten en waar het ganse publiek volledig opging in de overheerlijke beats. Volgende keer ga ik zeker terug kijken en heb er weer een mooie AE t-shirt bij in mijn collectie. De avond zelf stond ik er in mijn prachtige Skull Disco t shirt Hoegaarden te nippen in de Stellabar waar een hoogzwangere blonde dame stond te serveren. Reeds AE kunnen horen en vooral voelen vooraleer je geboren bent dat moet pas een schitterende muziekervaring zijn.Starlight Space Lab,
12 april 2010

mooi

Geef een reactie

