Hoezo geen nieuwe muziek?

Iedereen die mij kent weet dat ik nogal vrij recent ben gaan graven in electronische muziek in de meest brede zin van het woord (lees mijn categorien er maar op na). Ik vind het ook vreemd dat ieder jaar hetzelfde geklaag te horen is, met name dat er niets vernieuwend meer zou verschijnen. Het spijt me, maar dat hoor ik al van in de jaren zeventig. Ik had gezworen geen lijstje te maken van dit jaar, omdat ik voor ik het weet ook figuren uit 2008 of vroeger erbij zou sleuren. Maar gegeven het onderwerp wil ik toch even Animal Collective, Bibio, Lukid, Hudson Mohawke, Aroy Dee, Redshape, Deuce, Ben Klock, Peter Van Hoesen,  Move D, The Field, Burial,  Nosaj Thing aanhalen. Ik geef toe ik vergeet er schandalig veel, maar ik had ook gezegd dat dit geen lijstje was.

Naar aanleiding van deze Nosaj Thing las ik overlaatst bij Eclectro een artikel over ene Shlohmo, weer zo’n 19 jarig ‘wonder’.

http://www.eclectro.nl/2009-12-26-shlohmo-in-de-voetsporen-van-nosaj-thing

http://soundcloud.com/error-broadcast/shlohmo-socks/download

shlomo podcast bij XLR8R

http://www.error-broadcast.com/index.php/releases/show/release/ebc003

Dus opnieuw: hoezo er verschijnt geen nieuwe muziek? Mijn schoonvader zei me eens: ‘Vroeger was het niet beter, vroeger waren we jonger !’ Begrijp je wat ik bedoel?

Cultuurpessimisten

Geef een reactie

